Legutóbb ott hagytuk abba, hogy sikerült olyan tartalmat írnunk, ami emberi nyelven van, érdekes, hiteles, és ezért elkezdenek linkelni rá az emberek.
Milyen tényezőket kell azonban figyelembe venni akkor, ha mi szeretnénk kiválasztani azokat az oldalakat, amikről bejövő linket akarunk? Hogyan győzhetünk meg valakit arról, hogy megéri neki linkelni ránk? Lécci-lécci-lécci? Sajnos nem...
Általános érvényű szabály, hogy minél nehezebb megszerezni egy linket, annál többet ér. Lássuk akkor a medvét.
-
Ha valakit rá akarunk bírni arra, hogy linkeljen ránk, akkor először szükség van egy olyan oldalra, amire mutathat (link landing page). Erre ugye a már sokszor ecsetelt tartalmi követelmények érvényesek.
-
Fontos, hogy csak olyan oldaltól kérjünk linket, ami kapcsolódó tartalommal rendelkezik, mert így a relevancia faktor emelkedik.
-
Legyen valami hozzáadott érték a linkelő számára, pl. egy termék gyártó szívesen mutat pozitív termék tesztekre.
Milyen legyen a mi tartalmunk?
-
hasznos
-
hiteles
-
lehet pl. valami ügyes kis widget, amit kifejlesztettünk, és elérhetővé teszünk
-
Partner programokat is szervezhetünk
Ha már elkezdődtek a linkelések:
-
Soha ne változtassuk meg a témát, még akkor sem ha kvázi helyettesítő dolgokról van szó. Mittomén TV és monitor. Ők azért jönnek oda, mert tudják mi van ott. Arról nem is beszélve, hogy az addig nagy nehezen kiépített linkek relevancia értéke nullára zuhan.
-
Folyamatosan frissítsük és fejlesszük a tartalmat. Ha sokadjára is ugyanazt látják az oldalon, más forrás után néznek. Ez pl. blogokon és hír oldalakon különösen aktuális.
-
Figyeljünk az URL-ekre. Legyen minél egyszerűbb, lehetőleg tartalmazza a legfontosabb kulcsszót. Ezek mind a linkelhetőséget segítik.
-
Legyen egyszerű hozzáférni az információhoz. Lehetőleg ne kössük előzetes regisztrációhoz pl.
-
Ha nekünk vannak más oldalakra mutató hivatkozásaink, akkor azok is legyenek relevánsak. Sokszor azért szeretnek emberek oldalakat, mert onnan jó helyekre tudnak könnyen eljutni. (ld. lap.hu oldalak némelyike)
-
Egy ilyen landing page ne a végállomás legyen, hanem jó esetben egy kiinduló pont. Tudjanak a látogatók mélyebbre ásni a témában.
Folytatása következik...