Gyakori frázis ez fórumokon és egyéb online közösségekben, és én szeretnék két példát mutatni, ami alátámasztja ezt az állítást. Persze gondolom a nálam tapasztaltabbak 40 olyat is tudnának mondani, ami miatt a Google az ellenség, de mindegy. Jöjjön akkor néhány info a Google Custom Search és a Google Webmaster tools eszközökről.
Google Custom Search
Erről az eszközről már írtam korábban egy rövid, ám annál lelkesebb bejegyzést. Most, pár hetes éles használat után kicsit jobban belemennék.
Aki nem ismerné, ez a Google egy ingyenes (brand-esített), vagy kvázi potom pénzért (100$/év - reklámmentes) megvásárolható kereső motorja, ami saját oldalunkba beépíthető.
Még mielőtt valaki ebben látná a messiást, gyorsan be kell húznom a kéziféket. Nagyon fontos tudni ugyanis, hogy pontosan úgy és az alapján az adatbázis alapján működik, mint a publikus Google. Viszont sok más internal search engine-nel ellentétben működik tetszőleges domain-nel. Gyakorló, vagy érdeklődő optimalizálással foglalkozók számára remek lehetőség a tökéletesedésre, ugyanis könyörtelenül megmutatja a hiányosságokat és a sikereket egyaránt.
A különbséget a publikus és a saját Google kereső között nagyjából úgy tudjuk elképzelni, hogy a sajátban mindig hozzáírja pl. hogy "cégnév+kereső szó", míg a publikusnál csak "kereső szó"
Google Webmaster Tools
Erről csak röviden annyit, hogy a Google szintén ingyenes diagnosztikai szolgáltatása, ami nem igényli az Analyticshez szükséges szaktudást. Itt két nagyon hasznos funkciót emelnék ki a sok közül. Az egyik, hogy egyszerűen meg tudjuk nézni mikor járt a Googlebot utoljára az oldalunkon, a másik pedig, hogy megmutatja milyen kulcsszavakra (és hányadiknak) jelent meg valamelyik oldalunk, illetve, hogy mely kulcsszavak esetén kattintottak valamelyik oldalunkra (ami éppen hányadik helyen jelent meg)
Végezetül egy-egy link: