Ugye ő azt mondta Starling nyomozónak, hogy a legfőbb alapelv az egyszerűség. Szerény nyomott véleményem szerint ez egy nagy igazság az internet világában.
Természetesen ilyenkor mindig üzleti jellegű oldalakról beszélek. Mert mit is akar a látogató, vagyis a potenciális fogyasztó? Választ keres a kérdéseire, megoldást a szükségleteire. Ha pedig valamit keres az ember, akkor azt szeretné, hogy minél gyorsabban és minél egyszerűbben megtalálja azt.
Nem elég tehát jó helyre kerülni a keresőkben, az oldalunkra tévedő embereket sem szabad elriasztani öncélú "modern megoldásokkal". Ugye abban egyetértünk, hogy ha mondjuk egy cég weboldalán nincs webshop, az oldal végső célja akkor is az értékesítés támogatása. Vagyis döntéselőkészítő, -támogató funkciót kell ellásson. Ez pedig nem megy úgy, hogy követhetetlen menürendszerek szédítő labirintusán kell átverekedni magunkat, vagy olyan hosszú tartalmat kell olvasnunk, hogy lekopik az ujjlenyomat a scrollozástól, vagy nem találunk vissza egy korábban olvasott oldalhoz, csak ha elölről kezdjük az egészet. Lássuk be ezek nagyon idegesítőek tudnak lenni, és általában ahhoz vezetnek, hogy elmegyünk másik oldalra.
Az internetes világban az a nagy feneség, hogy szinte mindenre számtalan alternatíva létezik már, főleg tartalmi vonatkozásban. Épp emiatt nagyon könnyű elveszteni a látogatókat, és nagyon nehéz újakat szerezni. Vannak persze bejáratott oldalak, főleg szerintem a hír portálok, amik mivel régóta jelen vannak a piacon, előnyt élvezhetnek, mert volt idejük arra, hogy az emberek eldöntsék hitelesek-e, vagy sem. Jól használható-e az oldal vagy sem. Manapság ugye sokszor mondják, hogy az okos kis widgetekkel, játékokkal és egyéb finomságokkal könnyen be lehet robbanni a köztudatba. Ez igaz. Na de ha már ott vagyunk akkor mi van? Fel vagyunk készülve arra, hogy ha sikerül olvasótábort toborozni magunk köré, akkor azok igényeit el tudjuk látni? Vagy a 15 perc hírnév a lényeg?
Persze kell a jó ötlet, ami megkülönböztet minket a többiektől, de ez csak a kezdet. Ha siekrült odacsalogatni az embereket, azokat ott is kell tudni tartani. Jó tartalommal, és egyszerű, a tervezett funkcionalitást maximálisan támogató struktúrával.
Maradi lennék? Lehet.
Hannibal Lecternek igaza volt
2007.04.12. 09:44 user
2 komment
Címkék: user-experience oldaltervezés
A bejegyzés trackback címe:
https://user.blog.hu/api/trackback/id/tr4857576
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Proxy · http://halozatkereso.blog.hu 2007.04.17. 17:48:17
Nem hiszem; az egyszerűség szükségessége az új felhasználók áramlatba való becsatlakozásával minimum négyzetére nőtt. A használhatóság és színvonalas tartalom az egyszerűség mellett szintén alapvetőek egy olyna oldalnál, amely tényleg folyamatosan szeretne tartalmat szolgáltatni, legyen az bármi. Viszont szerintem a 15 perces oldalaknak/megoldásoknak (inkább az utóbbi) is van létjogosultságuk, hiszen jövőbeli fejlesztéseket, ötleteket alapoznak meg, esetleg fejlesztőjük két hét alatt milliomos lesz. :)
Viszont azzal egyetértek hogy üzleti weboldal ne találja fel a spanyolviaszt! :)
Viszont azzal egyetértek hogy üzleti weboldal ne találja fel a spanyolviaszt! :)
user 2007.04.18. 09:15:40
A 15 perc hírnévvel kapcsolatban igazad lehet.