user - SEO, SEM blog

Keresőoptimalizlás, SEO, user experience, Open Laszlo

Ténymarketing

2007.05.13. 14:37 user

Milyen marketingre van szükség a weboldalakon? Szükség van-e marketingre a weboldalakon? Igénylik-e a látogatók a marketinget egy weboldalon?

Itt most nem a bannerekre, és egyéb online reklám eszközökre gondolok, hanem a tartalomra, az üzenetre. Induljunk ki a keresőkből. Ha valaki rákeres valamire, és a találatok között válogatva eljut egy oldalra, akkor jó-e, ha érzékelhetően marketing bullshitbe ütközik, aminek az lenne a feladata, hogy egy adott terméket eladjon? Nem vagyok benne biztos. Magamból tudok persze csak kiindulni, de én ilyen esetben csak a tényekre vagyok kíváncsi, és nem holmi maszlagra.

Döntéselőkészítés - döntéstámogatás.

Mi van viszont akkor, ha két cég ajánlatát össze szeretném hasonlítani, és azok közel egyezők? Érzékelem ilyenkor, hogy tudat alatt hatott rám az, hogyan írták meg az adott ajánlatot? Valószínűleg igen.

Lehet-e úgy írni a tényekről, hogy az ne egy technikai paraméter táblázathoz hasonlítson? Lehet, sőt kell, hovatovább szerintem csak így kéne. Csak kurva nehéz...

Persze talán nem kellene ennyire végletesen vizsgálni ezt a kérdést sem, mert az egyes oldalak célja és célcsoportja is eltérő lehet, és ezekhez a célokhoz mérten kell megírni és megfogalmazni a tartalmat.

Létezik-e a tartalomra vonatkozó általános igazság? Nem hiszem. Egyéni preferenciák vannak, aminek ha megfelel az oldal, akkor sikeres, ha nem, akkor nem.

Én személy szerint kevésbé, vagy semennyire nem igénylem a bullshitet a legtöbb esetben, mert sokszor nehéz kihámozni belőle a lényeget. És hogy mikor írnom kell csinálom-e? Persze.

Meghasonlás.

 

3 komment

Címkék: marketing ténymarketing

A bejegyzés trackback címe:

https://user.blog.hu/api/trackback/id/tr6075176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pásztor Dávid · http://ekommersz.blogter.hu 2007.05.13. 22:02:09

A tudatos szövegírás elég nehéz dolog, nem csak a weben. Ez egy külön szakma. Az a szöveg jó marketing szempontból, ami a legtöbb terméket eladja az adott weboldalon. Egy jó szövegíró képes olyan szöveget kreálni, ami úgy ad el, hogy közben nem tűnik fel a bullshit. Ahhoz, hogy valaki ilyen szövegeket tudjon írni leginkább sok gyakorlat szükséges, és az eredmények rendszeres mérése.

user 2007.05.14. 13:32:23

Igen, ebben igazad van, és ezzel én is tisztában vagyok, de valójában a kérdés(ek) nem is ezt kérdőjelezik meg. Sokkal inkább megint csak oda jutottam, hogy nem látom a fekete/fehér megoldást :)

321 2007.06.02. 09:38:05

Nyilvan nincs is. Ahogy Te is irod, az egyes celcsoportok egyebkent is mas szovegeket igenyelnek.

Szerintem elektronice jo lehet a szolgaltato megkozelites, a tenyalapusag. Nem bullshit, hanem korultekinto informacio. Nyilvan gond, hogy barmennyit irhatsz, nincs korlat, mint a printben, a korlat sokkal absztraktabb, a fejben van. a kihivas, hogy olyat irj, ami a te termeked potencialis fogyasztoinak leginkabb befogadhato mennyiseg es minoseg. ugyanakkor fontos pozitivum, hogy konnyebb merni is egy-egy szoveg hatekonysagat. ha atkattintott, hatekony, mehet kampanyba.

amugymeg kezdemenyezzuk hogy a v6os ipkiosztas ne orszagok szerint, hanem celcsoportok szerint menjen, es akkor lehet kulon tartalmu micrositeokat nyomni a kulonbozo felhasznaloi csoportoknak, ugyanarrol a termekrol ;)
süti beállítások módosítása