user - SEO, SEM blog

Keresőoptimalizlás, SEO, user experience, Open Laszlo

Kinek? Mit? Hogyan?

2006.11.23. 09:36 user

Megpróbálkozom akkor az első érdemi post-tal, meglátjuk mi sül ki belőle. Nem ígérem, hogy tankönyvi összeszedettséggel fog sikerülni, de igyekezni fogok. Azokat az alapvető dolgokat próbálom összefoglalni, amit én most tudok, illetve lehet, hogy kérdéseket is fogok feltenni, amire ha akartok válaszoljatok mindannyiunk okulására. 


Előre szólok, hogy nem vagyok programozó, informatikus vagy bármi ilyen, úgyhogy első sorban nem programozási szempontból szeretném megközelíteni a témát, de persze teljesen kikerülni nem lehet. Na de elég a mellébeszélésből!

Nem feltétlenül konkrét optimalizálási lépésekkel kezdeném, hanem néhány olyan kérdéssel, amiket egy üzleti célú weboldal megtervezésekor és fejlesztésekor meg kell tudnunk válaszolni.

  1. Az első és legfontosabb talán az, hogy mit akarunk a weboldalra rakni, más szóval az oly sok helyen olvasható intelemről van szó: A keresőoptimalizálás hosszútávú alapkövetelménye a jó, releváns tartalom!
  2. Másik fontos, eldöntendő kérdés, hogy ki a célcsoportja az oldalunknak. Ez az alapvető jól felfogott üzleti érdekeken felül azért is fontos, mert adott célcsoporthoz kell igazítani a tartalmat, a szóhasználatot (kulcsszavak!), designt, navigációt stb., hogy a látogatók ne csak megtalálják, hanem használják is a honlapot. Valamint, hogy vissza is térjenek oda! Erre használják a user experience kifejezést. Elvégre nem azért akarjuk optimalizálni a weboldalunkat, hogy pageview-t vagy hit-et gyűjtsünk, hanem azért, hogy potenciális ügyfeleket találjunk.

Ha ezekre a kérdésekre választ kaptunk érdemes megnézni a konkurens cégek honlapjait. Pl. ha a legfőbb versenytársak weboldala jó helyezést ér el a keresőkben, és jól látható, hogy statikus [xhtml+css] technikával dolgoznak, akkor valószínűleg nekünk sem érdemes agyon-animált flash oldalt készítenünk. De nem akarok előre szaladni, a flash-t úgyis érinteni fogom még. A konkurencia figyelésének célja persze nem az, hogy csináljunk egy hasonló oldalt, hanem az, hogy ötleteket gyűjtsünk hiányosságokról, követendő példákról stb.

O.K. tételezzük fel, hogy tudjuk mit akarunk a webre tenni, ismerjük a célcsoportot és remélhetőleg a legjellemzőbb viselkedési formákat is, ami az adott szegmensre jellemző. Ettől a pillanattól kezdve már szükséges szem előtt tartani az optimalizálási feladatokat. El kell készíteni az ún. drive to web stratégiánkat, aminek csak egy része az optimalizálás.

Evés közben jön meg az étvágy, mondják, így nekem is most jutott az az eszembe, hogy szét kell válasszam a dolgokat, ha nem akarok teljesen belekeveredni, és következetesen végig akarok jutni a különböző fázisokon. Magyarul: külön postokban foglalkoznék az optimalizálási lépésekkel (onsite és offsite, PageRank, linkbaiting stb) illetve a hagyományos marketinget inkább érintő egyéb eszközökkel.

Na mára ennyit. Igyekszem hamarosan folytatni.

Szólj hozzá! · 1 trackback

Címkék: user-experience oldaltervezés pozícionálás

A bejegyzés trackback címe:

https://user.blog.hu/api/trackback/id/tr9718409

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása