Ön azt hiszi mindent tud az internetről? Hat nyelven betűzi, hogy User Experience? Nem lehet Önnek újat mutatni az internet világában? Ráadásul marketing guru is?
Menjen el egy fókuszcsoportos kutatásra, és utána keseredjen el!
Egy korábbi esetet juttatta eszembe a készülék-keresők összehasonlításával foglalkozó postra érkezett komment. Nem a komment maga, hanem a post.
Történt ugyanis, hogy egy elég húzos redesign projekt után, de még élesbe állás előtt meghívtak minket a megrendelő fókuszcsoportos kutatására, hogy a fejlesztő cég emberei is első kézből származó információkat kapjanak.
Az eredmény több, mint megdöbbentő volt. Jómagam híve vagyok a funkcionális, egyszerű design-nal megáldott oldalaknak, és többször ellenzem, mint támogatom a RIA alkalmazások használatát. Pontosan amiatt, mert van egy olyan sanda gyanúm, hogy az átlagos felhasználó összezavarodik tőlük, főleg az elején. De amit az "esemény" során tapasztaltam, amilyen kinyilatkoztatást néhány "alany" tett, az a teljes agyhalállal volt egyenlő. A homály zóna ehhez képest smafu.
Néhány szösszenet nem szó szerint idézve:
- "én mintha már jártam volna a ***** oldalán, de éreztem, hogy valahogy rossz helyen vagyok" (az tutter apám...)
- "mindig rossz helyen görgetek" (hogy a picsába???? - a szerk.)
- "paszteles vízjeles háttér kéne" (MUHAHHAHA)
- stb.
Tudom, hogy egy rohadt genyó vagyok, és valószínűleg a csoport tagjainak kiválasztásával megbízott ember is komoly mentális hiányosságokkal terhelt lehetett, de ettől függetlenül két nagyon fontos tanulságot vontam le aznap:
1. Egy átlagos internet felhasználó nem látja az oldalak jobb oldalát. Zéró, nyista, nulla, semmi. Mint amikor egy nagy mellű nő elmegy mellettünk, és utána rákérdeznek a szeme színére. Reménytelen.
2. Széles közönség számára (értsd 0-100 éves korig, nemre és fajra való megkülönböztetés nélkül) készített oldalak esetén nem lehet elég egyszerűt csinálni.
Sok sikert!
Utóirat: a minimális darabszámú, blogomra érkező találatok hetek óta az "ingyenpina" és a "www.ingyenpina.hu" szavakkal történnek. Itt tartunk :)
Mese egy átlagos felhasználóról
2008.02.22. 20:49 user
1 komment
Címkék: oldaltervezés fókuszcsoport omg
A bejegyzés trackback címe:
https://user.blog.hu/api/trackback/id/tr84350711
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
kacsesz · http://www.sportaruhaz,com 2008.11.27. 17:30:02
maximálisan egyetértek veled!!
Kedves megrendelő az új webshopját (sportaruhaz.com) percenként le akarja egyszerűsíteni a szakértő bolti eladó lányok erős győzködése miatt, mellet, velük együtt.Bemegyek közéjük, érzem itt kevés vagyok, és máris 5 centivel összemegyek, bekapcs gomb helyett a konektorba nyomkodom az újjam és egyátalán, földig kell hajolnom szakmai hozzáértésük és tapasztalataik előtt. Érzem itt nulla vagyok. Halkan akadozva beszélek.
A miért-nem? szókapcsolat 1000 -ik ismétlése után óvatosan kihátrálok és leverve, megalázva, szemlesütve kisompolygok köreikből, bebújok odúmba. Ajtómon felirat:Bocs, hogy élek!!
ez van.
Kedves megrendelő az új webshopját (sportaruhaz.com) percenként le akarja egyszerűsíteni a szakértő bolti eladó lányok erős győzködése miatt, mellet, velük együtt.Bemegyek közéjük, érzem itt kevés vagyok, és máris 5 centivel összemegyek, bekapcs gomb helyett a konektorba nyomkodom az újjam és egyátalán, földig kell hajolnom szakmai hozzáértésük és tapasztalataik előtt. Érzem itt nulla vagyok. Halkan akadozva beszélek.
A miért-nem? szókapcsolat 1000 -ik ismétlése után óvatosan kihátrálok és leverve, megalázva, szemlesütve kisompolygok köreikből, bebújok odúmba. Ajtómon felirat:Bocs, hogy élek!!
ez van.