Először is elnézést, hogy ilyen sokáig csendben voltam, de éppen munkahelyváltás ténye forgott fent, és hát ugye ilyenkor az egyéb dolgok háttérbe húzódnak kicsit.
Na de térjünk is rá a mai anyagra, nevezetesen arra, hogy beszarhatunk az erőlködéstől, akkor sem fogunk sokra jutni a keresőoptimalizálásban, ha nem tudunk erős, ránk mutató linkeket szerválni magunknak. Oké, a feladat adott, de sajnos ez nem is annyira egyszerű feladat.
Először is van egy jó csoportosítása a weboldalaknak, amit a Compaq, az IBM az Altavista hozott létre, ez az ún. csokornyakkednő forma. Ezt úgy kell elképzelni, hogy a nyakkendő csomóját alkotják az "core" site-ok, a top-gunok. Mindenki ezektől akarna linket szerezni, ezek a legpopulárisabb oldalak az adott érában. A kendő egyik felét alkotják azok az oldalak, amik ezekre az oldalakra mutatnak, a másik felét, pedig azok, amikre a core oldalak mutatnak. A negyedik rész pedig a maradék, ahova és ahonnan nem mutat semmi. P!cs@füst, sort of...
Namost mikor mi létrehozunk egy oldalt, akkor a fent említett negyedik kategóriába fogunk tartozni, ami nem egy kellemes dolog, tehát igyekezzünk kijutni onnan. Hogyan?
1. Olyan tartalmat írunk, ami sok embert érdekel. Ennek az lesz a következménye (némi előzetes, finom promó után), hogy elkezdenek hivatkozni ránk, és mások őrájuk, mert ránk hivatkoztak stb stb. Itt ugye felmerül egy olyan kérdés, hogy akkor most a keresők, vagy az emberek számára írjuk a tartalmat? Ha csak a keresőkre figyelünk, akkor emberi agy számára borzasztó, olvashatatlan szutykot hozhatunk össze, ha meg csak az emberre figyelünk, akkor meg sokkal nehezebb optimalizálni. Természetesen itt is a középút a nyerő. Nézzünk erre példát, hogy ne csak a levegőbe beszéljek. A cél az, hogy a piros labdáról beszéljünk:
a) Keresők számára: A piros labda piros. Labda, tehát gömbölyű, ezért jól pattog a labda, ami piros. Mivel piros is meg labda is, ezért piros labda a piros labda. Fehér pöttyök is vannak a prios labda felszínén. Eladó.
b) Embereknek: Van egy eladó prios labdám, fehér pöttyökkel. Ez egy alig használt labda, így kiválóan pattog. Gyönyrű piros szín, kiváló labda forma. Eladó.
Lesarkítva erről van szó. Tegyük fel, hogy sikerült olyan tartalommal feltölteni az oldalaimat, hogy érdeklődnek az emberek iránta. Figyelnem kell arra is, hogy azok linkelhetők legyenek. Minél rövidebb, beszédesebb az URL, annál jobban fogják szeretni. Itt meg kell említenem azt a problémát, hogy frameset-es oldal nem jó, mert ott mindig csak egy URL látszik, a belső oldalaké nem. Schade. OK, örülünk, gyűlnek a linkek mint atom.
Most ennyire volt időm, de hamarosan jön a folytatás, mikor is azt taglalom nagy laikusan, hogy miket gondljunk át, ha valakit meg akarunk kérni, hogy linkeljen ránk.
HELP: Valaki legyen olyan kedves magyarázza el hogy kell azt megcsinálni, hogy csak egy bevezető legyen itt kint, és utána "tovább" a teljes cikkre, mert az anchor text elvét ismerem, de itt belezavarodatm az URL-ekbe. Nagyon köszönöm!