user - SEO, SEM blog

Keresőoptimalizlás, SEO, user experience, Open Laszlo

Internet a marketing-mixben - 1. rész

2006.12.09. 17:52 user

Úgy gondoltam, hogy ebben a postban csak áttételesen, utalás szintjén foglalkoznék a keresőoptimalizálással, és inkább a vállalati honlapok marketing startégiában elfoglalt helyével foglalkoznék gondolati szinten.
A legtöbb seo-val, sem-mel foglalkozó bolgban látni, hogy bemutatják a legkülönbözőbb okos, optimalizálást segítő eszközök használatát (ami nagyon dícséretes), de nem igazán találkoztam még a címben jelzett témával.

Lecsóbacsapás #1 - Az internet mint kommunikációs csatorna
Közvetlen online értékesítés nincs

Azt hiszem ez a legáltalánosabb kategória, mikor egy cég rendelkezik web oldallal...de miért is? A kérdést én jogosnak érzem, kövezzetek meg érte nyugodtan, de véleményem szerint nagyon sok cégnek fingja sincs arról, hogy minek van honlapja, azon túl, hogy a kereskedelmi igazgató fia kap 50 rugót egy wysiwyg frame-s szörnyért (frém) cserébe. A maradék, és azért ez sem kevés céget jelent, tudja, hogy a honlapjuk több, mint egy kötelező rossz. Tudja, hogy manapság már a legtöbb ember (céges, vagy civil) az internetet tartja az elsődleges információ forrásnak, és valójában a weboldal az első találkazási pont a cég és potenciális ügyfelei között. Éppen ezért annak tökéletesen kell illeszkedni az arculathoz, és a más csatornákon folytatott kommunikációhoz. Ebből következik az egyik legfontosabb feladat, nevezetesen a tartalom aktualizálása, hogy a látogatókból visszatérő vendég legyen. Ne feledjük, hogy egy honlap ingyenes tömegkommunikációs csatornaként tud funkcionálni.
Ezek a cégek ugye első sorban arra használják a web oldalukat, hogy cég- és termékinformációt juttassanak el a célcsoportnak, így a marketing tervezés során ennek megfelelően kell ezt kihasználni. Vagyis pl. ha reklámozni akarunk egy terméket, ne csak a TV-re, rádióra, nyomtatott sajtóra gondoljunk, hanem a különböző, rendkívül precízen pozícionálható online hirdetési formákra is. Ugye a cél ilyenkor nem az, hogy "jajj de király, van egy flash bannerünk, irány borozni", hanem az, hogy az online hirdetés segítségével a honlapunkra csalogassuk az arcokat. Mindezt ugye azzal a céllal, hogy a folyamat vége a vásárlás legyen.
Ehhez kapcsolnám a vásárlási folyamat (buying cycle) fogalmát. Az oldalakat úgy kell megtervezni, hogy legyen egy jól követhető ösvény, amerre a látogatókat terelni szeretnénkkik vagyunk -> mit árulunk -> milyen előnyhöz juttatjuk a vevőt -> hogyan jut hozzá a termékhez/szolgáltatáshoz. Éppen ezért a banner példára visszautalva lehetőleg ne csináljuk azt, hogy az érdeklődő a kattincsá' ide -> vegyé' arconrúgás szerű élményben részesüljön.
Tegyük fel, hogy van annyi lóvénk, hogy PR cikket tudunk iratni egy neves lappal. Ne álljunk meg annál a pontnál, hogy a nyomtatott verzióba bekerüljön a cikk, hanem igyekezzünk ezzel párhuzamosan online cikket megjeleníteni. Mi ennek az értelme? Az, hogy egyrészt az adott info két helyen is elérhetővé válik (aki szarás közben szeret újságot olvasni az is látja, meg az is, aki mobilon keresztül hívja le a cikkeket). Sok esetben a nevesebb újságok online verziói magas PR értékkel bírnak, így a cikkből oldalunkra mutató link sokat dobhat a mi PR értékünkön is. Ezek a cikkek általában archiválódnak és nem törlődnek egy ideig, tehát a cikk nem is veszik el, tovább maradhat a köztudatban, lehet rá hivatkozni stb stb stb. Végül, de nem utolsó sorban a legtöbb ilyen hírportálnál már működik RSS, tehát nagyon gyorsan, és ingyen rengeteg emberhez juthat el a kívánt info, és ne feledjük, hogy mivel az újság általában szintén egy adott célcsoportnak íródik (főleg szaksajtó esetében), így aki RSS útján kapja meg a hírt, az nagy valószínűséggel a mi célcsoportunkba is beletartozik. Hurrá!
Az hogy mi kerüljön fel a honlapunkra, asszem jelenleg túlmutat e blog keretein, és kb tök szubjektív...

Egy konkrét példa, az IBM biztonsági szoftverekkel foglalkozó oldala. Egyébként ugye ezeknél az oldalaknál sem szabad elfeledkezni az SEO-ról. Pl. keressetek rá a Google-ban a "biztonsági szoftverek" kifejezésre. De ezzel párhuzamosan fut egy paid placement kampány is. Ha mondjuk megnézitek az oldalt, akkor jól látszik a felépítésben a vásárlási folyamat: A megoldani kívánt probléma felvetése -> megoldási javaslat (termék) -> szöveges és audiovizuális termékbemutatás -> kapcsolatfelvételi lehetőség biztosítása.

A következő post tartalmából:

Lecsóbacsapás #2 - Webshop, közvetlen online értékesítés

 

Szólj hozzá!

Címkék: marketing internet user-experience oldaltervezés ibm

A bejegyzés trackback címe:

https://user.blog.hu/api/trackback/id/tr2921839

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása