user - SEO, SEM blog

Keresőoptimalizlás, SEO, user experience, Open Laszlo

Organic search és Paid placement

2006.12.06. 14:36 user

Ok, bunkó vagyok, mert igazán írhattam volna magyarul is a címet, de valahogy nem sikerült normálisan hangzó magyar kifejezést találni az angol megfelelőkre, szóval mea culpa, ugorgyunk:

Mit is jelent a két kifejezés, hol találkozunk ezekkel?

Amikor pl. a Google-ben rákeresünk valamire, akkor sok esetben azt látjuk, hogy több helyen is látunk találatokat. Egyrészt a megszokott listában (SERPs - Search Enginge Result Pages), másrészt pedig vagy a lista felett színes háttérrel, vagy pedig az ablak jobb oldalán listázva (paid placement results).

Kezdjük a paid placement módszerrel: Ez a gyakorlatban nem jelent mást, mint hogy fizetünk a Google-nek, hogy ha valaki egy adott kulcsszóra/kifejezésre keres rá, akkor a mi oldalunk címe garantáltan megjelenjen az első találati oldal tetején. Fizetni ezekért a kattintások után kell, melyek ára nőhet akkor, ha több cég egyező kulcsszóra feni a fogát, ugyanis ekkor licitálni kell/lehet.

Paid placement kampány tervezése: Az alapvető feladat megegyezik az on-site optimalizáció egyik legfontosabb lépésével, a kulcsszavak kiválasztásával. Ebben az esetben is arra kell figyelni, hogy olyan kifejezéseket találjunk, amiket célcsoportunk tagjai valóban használnak. Nem szabad azt hinni, hogy az általunk kitalált hangzatos elnevezések (mittomén: funkcióbővítő aplikáció) feltétlenül közszájon forognak. 
Ebből ered a másik fontos lépés, amit meg kell tenni. Csoportosítani kell a kulcsszavakat, hívjuk úgy, hogy tier-ekbe rendezzük őket. A legmagasabb prioritást a legfontosabb, leggyakrabban használt kulcsszavak kapják (termék kategória neve, márkanév, stb). Az alacsonyabb kategóriába tartozzanak a többesszámú alakok, gyakori elírási formák stb. Fontos dolog, hogy az adott tier-hez (akár szavanként, de annak nin cs értelme) külön külön tudunk URL-t hozzárendelni, illetve egyedi rövid leírást is készíthetünk, és javasolt is. Lássunk egy példát. Mondjuk van egy nagy cég, aki külön ajánlatokat dolgoz ki a kis- és középvállalatok, illetve a nagyvállalatok számára. Ennek számos üzleti megfontolás állhat a hátterében, ezek ecsetelésétől most eltérnék, viszont az biztos, hogy a különböző gazdasági szektorok képviselőinek különböző módon kell megfogalmazni az adott üzenetet. Erre lehet és kell is kihasználni a fent említett lehetőséget.
Nem szabad elfelejteni, hogy kizárólag a fizetett keresési találatokra nem lehet alapozni egy kereső marketing stratégiát! Ahhoz szükség van többek között az organic search nyújtotta lehetőségek kihasználására is.

Organic search, előkelő helyezés az SERP-n: Sajnos a az utóbbi nem feltétlen és biztos következménye az elsőnek, de az első nélkül az utóbbi lehetetlen. Na akkor ezt igyekszem kifejteni kicsit. Az organic search eredménye van listázva a "hagyományos" helyen és módon. Nézzük az ehhez szükséges legfontosabb lépéseket, ami tulajdon képpen az on-site keresőoptimalizálást is jelenti. Erről viszont a következő postban fogok írni, mert most mennem kell melózni.

uff

 

Szólj hozzá!

Címkék: keresőoptimalizálás serp organic-search paid-placement

A bejegyzés trackback címe:

https://user.blog.hu/api/trackback/id/tr1121350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása