user - SEO, SEM blog

Keresőoptimalizlás, SEO, user experience, Open Laszlo

Tapasztalat

2008.04.21. 14:30 user

Kb 1 évig dolgoztam az egyik hazai mobil szolgáltató weboldalával ilyen olyan projekteken, és úgy gondoltam, hogy név nélkül megosztom veletek az egyik fontos SEO-val kapcsolatos tapasztalatomat (thx Google webmaster tools):

Szinte kivétel nélkül a Google felől érekező találatok olyan kulcsszavakra érkeztek, ami:

- A cég neve
- A cég neve plusz valami

Ebből én azt a tanulságot vontam le, ebben az iparágban az emberek nem próbálnak szofisztikált kereső kifejezéseket használni, hanem a kiinduló pontot keresik.

Nem nagy tanulság, de az enyém.

9 komment

Címkék: mobil seo szolgáltató

A bejegyzés trackback címe:

https://user.blog.hu/api/trackback/id/tr70435441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gál Kristóf · http://www.primodesign.hu/blog 2008.04.21. 16:16:57

Ez szerintem nem mobilipar specifikus dolog, hanem inkább azokhoz az iparágakhoz köthető, ahol 1-2-3-kevés db nagyon meghatározó cég/név van a piacon, és ezek szinte "egyet jelentenek" az iparággal.

Ezt azért merem állítani, mert nekem is több hasonló tapasztalatom van ilyen téren, amit most Te is megerősítettél. :)

Alex_79 2008.04.21. 16:35:20

Nem lehet hogy az is benne van, hogy sokszor nincs optimalizálva a site? Más kifejezésekre nem találják meg a felhasználók.

Gál Kristóf · http://www.primodesign.hu/blog 2008.04.21. 18:23:35

Alex: az általam említett eseteknél biztos, hogy nem erről van szó. :)

user 2008.04.22. 09:32:26

Szia Alex! Természetesen minden lehet, de azért nem gondolom, hogy ez lenne a fő ok. Mi azért teszteltük több kereső szóra is az oldalakat hidd el. Illetve a Google Custom Search Business Edition-ját építettük az oldalba, ami nagy faján működik, de csak akkor, ha indexelve vannak az oldalak, és úgy általában a Google ismeri az oldalakat, lévén a saját indexéből dolgozik.

kulcsszo · http://www.kulcsszo.hu 2008.05.14. 13:12:51

A kiinduló pont nagyon igaz lehet, tapasztalatom szerint is előfordul az ilyen, hogy valamihez kötik a keresést. Ami nem biztos, hogy rossz lenne.

mark.hu · http://mark.hu 2008.05.26. 04:39:18

Akkor beszéljünk a konkrétumokról. Szóval a szolgáltató, azaz a Vodafone oldalából szerintem ez az eredmény teljesen egyértelmű.

Adott egy elég erős brand. Ez alapból sok direkt látogatást vagy brandre történő keresést feltételez. Nincs ezzel semmi baj. A gond az azzal van, hogy azok az oldalak, melyekre jelentősebb forgalom érkezhetne a keresőkből, nagyon gyengén vannak optimalizálva.

Szerintem jobb linkstruktúrával, erősebb külső linkekekkel, jobb tartalommal, jobb kóddal lehetne javítani dolgon.

user 2008.05.27. 18:04:52

Biztos lehetne és kellen javítani rajta, mint mindenen, folyamatosan.
Ugyanakkor a siteon belüli kereső is Google alapú, és mint olyan a saját indexéből dolgozik, és egész eredményes ;-).
Az általános javaslatokkal meg egyetértek, részletekbe menő vitát meg most nincs kedvem kezdeményezni, mert ez már úgyis a múlt.

mark.hu · http://mark.hu 2008.06.24. 12:41:33

OK, tényleg nem menjünk bele a részletekbe, de azért gondolom azzal egyetértünk, hogy ha egy oldalt a Google megfelelően indexál, az még egyáltalán nem jelenti azt, hogy mondjuk a Google.hu-n történő kereséseknél a találati listában elől jelenik meg. Ez pedig cél volna és bőven lenne mit javítani... Erre írtam azt, hogy gyengén van optimalizálva.

user 2008.06.24. 14:29:33

Valóban nem jelenti azt. Ebben teljesen igazad van.
süti beállítások módosítása